nuffnang jugak..

Tuesday, October 4, 2011

10 hari..

Salam..

Hari ini merupakan genap hari ke sepuluh sebelum termetrainya ikatan janji sebagai suami isteri dengan pilihan hati saya yang tercinta Mohd Hezri Mohd Shafian..

Doakan kami selamat menjalani kehidupan sebagai suami isteri dunia dan akhirat.. Semoga Allah SWT melimpahkan kehidupan kami dengan penuh kasih sayang serta kebahagiaan yang tidak ternilai harganya dengan diiringi oleh nurNya.. Semoga kami dikurniakan anak-anak yang soleh, berjaya dunia dan akhirat...
Amin...

Sedikit info pernikahan untuk dikongsi..

Pernikahan adalah momen yang tak akan mungkin dilupakan oleh seseorang dalam hidupnya. Agar pernikahan kita mendapat keredhaan Allah SWT. Justeru, ada baiknya kita berdoa kepada Allah SWT untuk meraih rahmat dan berkah-Nya. Dengan memohon kepada Allah SWT kita berharap sepanjang rumah tangga kita akan selalu berada dalam lindungan dan redha-Nya. Selalu memohon kepada Allah SWT dalam tiap-tiap tahap pernikahan kita adalah kunci dari kehidupan rumah tangga yang penuh berkah: Ketika hendak melakukan ijab kabul mereka yang melakukannya akan diminta untuk berdoa sebagai berikut:

"Allahumma bariklahumaa wa ijma’ baynahumaa fi khayrin"

"Ya Allah, berkati mereka dan persatukan mereka dalam kebaikan" 

Ketika malam pertama pasangan suami isteri hendak melakukan hubungan suami-isteri maka mereka dianjurkan untuk terlebih dahulu melaksanakan solat Sunnat dua rakaat dan lalu suami dengan lembut menyentuh dahi istrinya dan berdoa dengan terlebih dahulu menyebut nama Allah SWT:

"Allahuma inni as-aluka khaira khairama jabaltaha 'alaiha. Wa a'udzu bika min syarriha wa syarrima jabaltaha 'alaihi"
"Wahai Tuhanku, aku mohon kepada-Mu kebajikannya dan kebajikan tabiatnya, dan aku berlindung kepada-Mu dari kejahatannya dan kejahatan tabiatnya".

Setelah membaca doa-doa diatas sangat penting bagi kedua pasangan suami isteri ini untuk bercakap-cakap terlebih dahulu dan lalu memulai foreplay, setelah itu istirahat sejenak sebelum memulai hubungan badan. Semoga Allah SWT memberkati pernikahan anda. AMIN.

No comments:

Post a Comment